Tuesday 19 November 2013

Snek Sihat Untuk Ibu Mengandung

 As Salam~~~

Hari ni nak kongsi sikit pasal snek yang sihat untuk ibu mengandung... Sekarang ni aku dah masuk Trimester k-2, perut ni sentiasa rasa kosong dan mintak diisi. Oleh kerana ini kandungan yang pertama..jadinya, aku rajin lah mengGoogle mencari info tentang pemakanan yang terbaik untuk ibu mengandung ini.
Jadi harini meh kita cerita, snek apa la yang baik untuk ibu mengandung ye?
1. Buah-buahan
- Ha, yang ni memang tak dapat disangkal la, kadang-kadang terasa nak mengunyah kan? dari duk makan coklat ke kek ke apa-apa yang manis la, cuba makan buah, kan ke lebih sihat? sedap pun sedap.(Aku selalu makan epal hijau dan pisang, kadang-kadang beli juga buah delima)

2. Kismis
- Sape suka manis? ha, kismis sesuai lah untuk anda,Kismis ni ada fiber, zat besi dan juga kalium tau. Dan orang kata kismis boleh kuatkan ingatan kan? (Aku makan kismis Anugerah...)
3.Yogurt
- Ok, sapa suka makan yogurt adalah sangat baik. Kenapa? sebab yogurt ada kalsium dan probiotics jugak yang bantu sistem penghadaman anda! (Aku makan Yogurt brand Nestle, peberet flavour>>>Mixed Berries)

4. Baby carrot(Lobak merah)
- Lobak merah ada vitamin A. Vitamin A baik untuk mata, jadi insyaallah anak anda akan mempunyai penglihatan yang jelas bila dilahirkan:)

5. Whole grain cerals
- Sebab wholegrain cereals ada fiber!dan cereal2 sekarang dahn banyak yang difortified dengan asid folik yang sangat penting untuk ibu mengandung. Jadi jom amalkan! (Aku suka makan Koko Krunch & Honey Stars)


nak tahu lebih sila rujuk sini . Ini adalah versi yang telah diedit dan diterjemah ke dalam bahasa melayu.Selamat mencuba!

love,



No comments:

Post a Comment