Tuesday 17 June 2014

Zara : Checkup 2 Bulan

As Salam,

2 Jun 2014
Hari ni genap umur Zara 2 bulan...Seperti bulan yang lepas Zara ada check up di klinik lagi. Aku masih check up Zara di Klinik Kesihatan Waha lagi. Macam biasalah proses check up Zara ni... Timbang ----> Kaunseling dengan Nurse ------> Injection.

Hari ni Zara happy semacam..masa timbang dan ukur panjang dia bebual dengan Nurse lagi.Berat Zara 5.3kg dan panjangnya 57cm.

Masa kaunseling dengan nurse aku ada ajukan masalah Zara yang kerap berak. Dalam satu hari tu kadang-kadang sampai 5 kali. Nurse cakap tak perlu risau...sebab kekerapan bayi berak tidak sama. Tak kisah pun Zara berak berapa kali dalam sehari..yang penting Zara tidak menunjukkan reaksi yang dia sakit atau meragam. Nurse juga suruh aku makan berpantang lagi...yalahkan, apa yang aku makan semua salur kat Zara juga. Jadinya..pemakanan aku sangat penting untuk kualiti susu yang akan aku berikan pada Zara.

Lagi satu masalah yang aku ajukan pada Nurse pasal tompokan putih yang ada di pipi Zara. Nurse cakap mungkin ruam susu. Nurse suruh aku pergi klinik beli krim untuk hilangkan tompokan pada pipi Zara.

Dan...macam biasalahkan, masa kena injection Zara tak menangis pun..cuma buat rengekan manja masa ubat ditekan.

Ok..ini sahaja cerita untuk check up Zara 2 bulan ni...

love,



No comments:

Post a Comment