Monday 8 September 2014

Zara : Checkup 5 Bulan

As Salam...



8 September 2014
Alhamdulilah...Zara dah 5 bulan 6 Hari!!! .  Bulan ni Zara checkup di KK Bukit Waha. Aku menumpang wat checkup kat sini sebab balik kampung masa tu. Kalau ikutkan...memanglah kena pergi KK Masai, tapi dah alang-alang aku kat kampung...buat jelah kt sini kan...

Kalau kat KK Bukit Waha ni aku suka datang pagi sebab boleh saing dengn akak aku yang datang checkup anak dia juga.So, nanti takdalah aku sengsorang menunggu kan...Macam biasalah...lepas dah ambil no, tunggu giliran untuk timbang dan ukur panjang, lepastu terus sesi kaunseling dengan Nurse dan ke bilik suntikan. Kat sini cepat..lepas no dah kena panggil..terus je rawatan nya sampai habis. Tak payah nak tunggu 2 / 3 kali no kena panggil.

Berat Zara 7.6kg dan panjang 66cm. Nurse cakap berat dan panjang Zara normal..sebab Zara masih BF sepenuhnya tanpa campur apa-apa lagi. Alhamdulilah....

Masa suntikan tadi...Zara nangis kejap, tapi bukan nangis masa kena suntik..dia nangis masa keluar dari bilik suntikan. Ketawa Nurse yang ada kat bilik tu...Apalah anak bonda ni..dah siap baru nangis. Mungkin baru rasa bisanya kot....

Nurse ada tanya, sebelum ni Zara ada demam tak lepas cucuk...aku jawablah tak ada. Katanya, kalau sebelum-sebelum ni tak demam...suntikan ni dan akan datang pun tak demam. Tapi, Nurse suruh aku bagi je ubat demam lepas sampai rumah nanti. Kalau ikutkan memang kena tunggu baby demam baru bagi ubatnya....tapi, untuk pencegahan awal dia suruh bagi dulu untuk bagi baby rehat. Aku pun ikut jelah cakap Nurse ni kan...

Ok, selesai checkup Zara untuk 5 bulan =)


love,



No comments:

Post a Comment