Thursday 17 July 2014

Ergo Baby Carrier

As Salam,

Pencarian aku pasal baby carrier ni sebelum Zara keluar lagi. Sebenarnya aku dah lama berkenan dengan brand Ergo ni...Kat bawah ni aku list kan ciri-ciri Ergo yang menawan kolbu ini...

Info mengenai Ergo Baby Carrier:
-Mempunyai 3 cara carry baby : Di depan, di belakang dan di sisi
-Boleh menampung bayi dari 3.2kg - 20kg
-Mempunyai "hood" untuk menutup kepala baby
-Designnya sangat selesa untuk ibu/bapa yang mengendong, kerana tali di bahu tebal dan empuk. Dukung lelama pun tak sakit...
-Mempunyai tali sokongan dibelakang..Jadinya, taklah kita sakit pinggang kalau mengendong baby...
-Recommended frog-leg (cara katak duduk)





















-Mempunyai pelbagai patern, warna dan design yang lawo-lawo. Tetapi....corak yang lawo-lawo ni bergantung pada stock. Kalau habis...habis lah ye...Kat bawah ni antara corak dan patern ergo.























-Ergo baby carrier ni boleh pakai dari baby new born lagi...Tapi kena pakai dengan infant insert lah.. Kalau tak..habis tenggelam kang baby nya dalam carrier ni. Apa pula infant insert ni ye??? Ha...kat bawah ni lah rupanya ya...















-Di bawah ni aku bagi gambar rajah cecara nak pakai ergo baby carrier ni ye...

1)Posisi Depan dengan Menggunakan Infant Inser
:-Kaki baby boleh dikeluarkan atau biarkan sahaja dalam infant insert tu...bergantung pada size baby..

2)Posisi Depan
:-Pastikan dagu kita bersentuh dengan kepala baby.

3)Posisi Sisi Badan
:-Pastikan leher baby dah kuat dan kepalanya dah cukup tegak. Tidak sesuai untuk baby bawah 4 bulan.



4)Posisi Belakang
:-Pastikan leher baby dah kuat dan kepalanya dah cukup tegak. Tidak sesuai untuk baby bawah 4 bulan.


Ok...tu saja review aku mengenai ergo baby carrier ni.

Seperti biasalah...yang aku punya mestilah ChintaHati yang pilih designnya...Dan, mestilah aku beli online..sebab masa aku beli ni aku masih dalam pantang lagi ;) .
Zara selesa dalam ergo ni r...sampai tetido dia.Aku pun tak penat kendong dia...

love,



4 comments: