Monday 3 February 2014

Misi Mendobi Baju Waris =)

As Salam~~~

Selesai sudah misi aku untuk mendobi semua baju-baju dan kelengkapan Waris pada hari Ahad lepas....Daripada sekecil-kecil mitten n booties sehingalah kain bedung..semuanya aku dah basuh.

Untuk pakaian Waris ni aku gunakan sabun Pureen A-B-D yang warna biru ni. Untuk botol biru ni...sabunnya dah siap softener... Lembut jew baju-baju Waris lepas cuci.Lagi satu.....sabun ni baunya macam baby tau...wangi!!! dan buih dia pun banyak .... tapi bila bilas tu, takdalah nak guna banyak air...so, sangat disyorkan untuk para ibu diluar sana yew ;)

 Aku basuh baju waris 3 trip...mula-mula aku basuh warna putih dulu...lepastu basuh yang berwarna pula..yang last sekali aku basuh yang berbulu pula... Aku basuh guna tangan jew...ye lah.nak hilangkan habuk-habuk dan kotoran sikit-sikit jew kan..gonyoh-gonyoh jew kat dalam air sabun...Lepas dah bilas, spin guna mesin dan sidai...Aku tak sidai kat tempat panas...takut nanti kelembutan softener tu hilang. Aku sidai kat beranda rumah jew...




 *Untuk ambil gambar ni..aku letak lah kat panas kejap....ambik kat beranda rumah gelap pula kang...
 

Date:3 February 2014/ 3 R'Akhir 1435H
Waris Ayah Bonda: 32 weeks


love,



No comments:

Post a Comment