Monday 3 February 2014

Online Shopping - Barang Waris & Bonda ;)

As Salam~~~

Yay...akhirnya sampai semua barang yang aku shopping online ni. Seperti biasa...aku akan survey dulu items yang aku nak beli dari segi harga dan kualiti....Aku akan pilih kedai online yang menawarkan harga yang berpatutan dengan kualiti yang terbaik. Ada satu-satu items tu aku survey sampai 2-3 minggu. Semua benda aku perbandingkan...hahaha. Yelah, bila beli online ni...banyak benda perlu diteliti..sebab kita tak dapat tengok benda tu depan mata kan..Nanti kalau main beli jew..tak puas hati pula..nak nyesal pun dah tak guna kan.. ye dak??

Ok...kat bawah ni aku kongsikan barang-barang yang aku beli online =)

1)SET TILAM KEKABU - Kalau nak ikutkan banyak page di FB dan laman web yang dah mula jual set tilam kekabu ni. Tapi, aku pilih Kekabu Online Dot Com. Sebabnya adalah kerana ownernya yang peramah dan senang buat rundingan, produk yang dihasilkan berkualiti...tilam nya tebal gila kot..kekabu yang dimasukkan dalam tilam tu memang mampatlah. Puas hati sungguh aku tengok hasilnya. Dan yang paling best!!! HARGA yang sangat berpatutan..Macam yang aku beli size M (28'x39') + 2 bantal + 2 bantal peluk cuma RM130 jew..so, pergilah usha-usha design dan size lain yang korang suka =)

 Design ni ChintaHati yang pilih...

2)BOTOL SUSU AVENT - Aku memang cari botol susu brand Avent ni. Jadinya, aku cuma bandingkan harga di setiap kedai online yang aku survey lah kan.... dan setakat yang aku survey, NurizShaz Baby Shop yang bagi harga yang paling murah sekali. Masa aku beli ni ada promosi..Jadinya, harga memang berbaloi-baloilah kan... Aku beli set Combo, 2 botol 4oz dan 2 botol 9oz. Total nya...cuma RM126 jew!!! Murah kan...

3)NURSING COVER & NURSING PILLOW - Untuk nursing cover ni...aku survey 5-6 kedai online jew..kebanyakan mereka menawarkan harga RM50++ . Pastu...aku terjumpa Sarang Craft by Abby ni...ha..pe lagi, aku skodenglah nursing cover yang dihasilkan. Corak-corak fabric yang ditawarkan memang cantik dan modern gitu.... Pastu ownernya pun cepat jew bagi feedback bila kita tanya apa-apa. Dan harganya...cuma RM35 sahaja!! siap dengan bag kecik untuk simpan nursing cover ni tau... So, bila tempahan baru dibuka jew..aku terus oder satu lah kan... Fabricnya sangat best...tak panas..aku suka!! 


Untuk nursing pillow pula...aku beli di Sarang Craft by Abby juga...kenapa??? sebab murahlah...RM60 jew. Pastu boleh pilih design fabric apa yang kita nak...


4)BARUT BABY - Untuk barut baby ni..aku tak plan pun nak beli online..sebab aku dah tempah dengan Mak Ngah aku...lepastu tetiba rasa nak tambah pula. Lepas dah survey... kedai online Barutbaby Murah yang menawarkan harga yang berpatutan... Jahitannya pun kemas..Lepastu ada banyak pilihan jenis barut, size dan fabric nya. Aku pilih jenis barut bertali jew...sebab aku tak suka yang jenis tampal..Untuk harganya pula...kalau di kedai online lain menawarkan RM5-RM6/pcs...kedai online ni cuma RM4.50 jew!!! Walaupun beza 50 sen...aku tetap ambil kira tau... sekarang ni semua kena berkira....hahaha.

5)SET BERPANTANG - Set berpantang ni aku dah review di entry aku yang lepas...Korang boleh tengok di SINI. Aku pilih produk Tanamera.. dan di beli di Set Berpantang. Aku pilih kedai online ni sebab masa tu ada buat promosi...harga asal set ni RM360, masa aku beli RM330 jew... Owner dia peramah dan senang dibuat rundingan.


Ini jelah barang-barang yang aku beli online....yang lain aku shopping dekat shopping mall dengan ChintaHati nanti...

**Murah atau mahal sesuatu barang tu bergantung pada budget seseorang juga...kadang-kadang bagi kita benda tu mahal...tapi bagi dia benda tu dah cukup murah... So, semuanya bergantung pada budget masing-masing lah yew =)

Date:3February 2014/ 3 R'Akhir 1435H
Waris Ayah Bonda: 32 weeks



love,



No comments:

Post a Comment