Thursday 11 April 2013

Hari Vaksin dan Dewormed Anak-Anak Bulus...

As Salam~~~

Kad Kesihatan Anak2 Bulus

Gelagat Anak2 Bulus di Vet

Hari ni semua anak2 bulus ada appointment di Vet. Pada kebiasaannya memang akulah yang bawa mereka ni. Oleh kerana keadaan aku yang tidak mengizinkan dan masih dalam pantang lagi...ChintaHati lah terpaksa bawa mereka ni semua ke Vet.

Untuk tidak mengganggu urusan kerja, ChintaHati bawa mereka pada waktu pagi...lepas jew diorang sarap dan membuang segala, semua kena angkut masuk kereta.

Di rumah aku hanya menunggu sambil beronline dan mendengar zikir2 penenag jiwa di youtube.....

Tak lama kemudian ChintaHati balik sambil mengendong anak2 bulus...Mula lah dia bercerita...
"Baby,  si Sanggha dan si Hart ni senang jew nak cocok dan beri makan ubat...tapi si Tom ni bukan main susah lagi..."

Ye lah....si Sanggha dan si Hart memang dah lali kena cocok2 dan bagi ubat segala ni...Lagi2 si Sanggha ....dah bertahun dia jalani rutin cocok dan makan ubat ni...Doktor Fauzan pun dia dah kenal...si Tom kan baru 1st time datang... sebab tu lah dia susah sikit nak diuruskan...

Buat pengetahuan, si Tom aku baru addopt dia minggu ni..tak sempat lagi aku nak tulis entry pasal dia...Yelah sehari dua ni kan aku bz menguruskan perihal diri aku dan waris...Nanti aku akan buat satu entry bagaimana si Tom ni kami addopt...

Sesampai jew anak2 bulus ni di rumah...semua tombang..mungkin ubat vaksin dah memberi kesan...Sampai lah sekarang ni sudah jam 7.30 petang tak bangun2....Aku hanya biarkan saja...Kesian tengok si Tom dan si Hart..bila dipegang sikit badannya..mereka merengek..mungkin sakit di bius tak hilang lagi..si Sanggha tak pulak...sebab si Sanggha hanya injection 3 serangkai dan makan ubat cacing jew....Lagi satu Sanggha kan besar..mungkin badannya kebal sedikit daripada si kecik-si kecik ini...


Sanggha

Hart



Tom




No comments:

Post a Comment