Saturday 6 April 2013

Pet Carrier untuk Sanggha selepas Tragedi 1 April!!!

As Salam~~~

Pet Carrier dari pak cik Google
Asyik cerita pasal pregnancy aku jew sejak kebelakangan ni kan. Ok untuk entry kali ini aku nak story pasal Sanggha. Anak bulus aku yang pertama ni.  Masa balik daripada kampung 1 April masa tu Sanggha buat onar dalam kereta. Setelah 2 tahun naik kereta tak buat hal, hari tu dia boleh bagi SEMUAnya dalam kereta sepanjang perjalanan nak balik ke Pasir Gudang. Dah lah dia kencing, pastu dia boleh muntah plak...tak cukup dengan itu, dia boleh berak dalam kereta. Argh!!!! tension aku!!!

Pada mulanya ChintaHati yang drive, suruh aku yang jaga Sanggha supaya tak meracau-racau dalam kereta lepas dia buat onar tu. Ye lah..kalau dia ke hulu ke hilir..habislah semua najis bersepah dalam keretakan. Tapi aku ni tak sampai hati nak marah dia. ChintaHati berhenti kereta tepi jalan, suruh aku yang drive. Lepastu dia yang jaga Sanggha, kesian aku tengok Sanggha kena marah....dia duduk jew terperuk kat satu sudut.

Sampai jew Pasir Gudang, lepas turunkan semua barang. ChintaHati terus pergi car wash....Aku terus bawak Sanggha masuk rumah...takut dibiarkan kat luar nanti dia hilang pulak.Ye lah..kucing ni kalau kena marah nanti dia merajuk pastu hilangkan diri. Aku tak naklah terjadi kat Sanggha kan.Lepas masuk rumah, aku basuh kaki depan dan belakang dia dan bagi minum air....Lepastu bari dia tenang dan tidur...

Pelik aku dengan perangai Sanggha ni..mungkin juga faktor umur..tapi dia baru 3 tahun kot...masih Bujang apa.....Lepas ChintaHati pulang dari carwash terus dia cari Sanggha...peluk cium anak bulus dia tu dan say sorry...Sanggha nya buat muka redho je..hahahhah

Oleh kerana peristiwa itu!!! Aku dan ChintaHati nekad untuk beli pet carrier. Nanti nak balik kampung biar dia duduk dalam pet carrier tu jew..Nak kencing kew, nak muntah kew, nak berak kew...dalam tu jew!!!

Ok gambar di bawah adalah pet carrier yang aku beli. Aku beli yang safety, tak ada y lubang kat tepi...sebab takut nanti kalau dia membuang kat dalam tu tak adalah meleleh keluar kan....


Testing2....Si Sanggha dan Si Hart bermain2 dengan  pet carrier. Budak bulus ni memang pantang nampak benda baru....

No comments:

Post a Comment